Avdelningar

I vår scoutkår finns det två avdelningar för Spårare och två för Upptäckare dessa är indelade efter årskurs. Vi har även tre avdelningar för Äventyrare och en för Utmanare.

Du kan börja i Scouterna i vår scoutkår när du börjar årskurs två (8 år) eller när du vill om du är  äldre. Även vuxna är hjärtligt välkomna!

Varje avdelning träffas vanligen en en gång i veckan eller varannan vecka  och gör olika aktiviteter. Vi försöker att vara utomhus så ofta det går. Vill du prova scouting? Kanske gå med i en avdelning?

Kontaktar du respektive avdelningsledare så kan de berätta mer. Kom på ett möte under terminen och testa scouting eller kom på Prova-På-mötet i slutet av augusti. Du kan även göra en intresseanmälan här på hemsidan.