Vill du bli medlem i vår scoutkår gör du en intresseanmälan här på hemsidan.

När du är medlem sparas dina uppgifter i Scoutnet. Du kan själv administrera  informationen som finns där. Scoutnet är Scouternas medlemsregister och verksamhetsstöd. Här hittar du information om hur Scoutnet fungerar.

Har du eller ditt barn slutat i Scouterna?

Meddela snarast avdelningsledare eller kårens ordförande mail om du avslutar ditt medlemskap.  Berätta gärna anledningen till varför du/ditt barn väljer att sluta. Det ger oss möjlighet att utvecklas och bli bättre!

Medlemsavgift

I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför på våra veckomöten. När vi har läger eller hajk tillkommer oftast en extra avgift.

Terminsavgiften är 350 kronor och syskon betalar 250 kronor. För ledare är  terminsavgiften  25 kr, resten subventionerar kåren.  I avgiften ingår försäkring vid möten och aktiviteter. Riksorganisationen Scouterna skickar ut inbetalningskort varje termin.

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i Upplandsslättens scoutdistrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor.